מחשבות על הקולנוע

הקולנוע הישראלי והאחריות לייצג בעידן של צנזורה תהליכית

 

איך נראה הקולנוע של חברה כובשת, קולוניאליסטית, מדכאת, 50 שנה לאחר הכיבוש? יחד עם המצוינות והמגוון התימטי והצורני, המאפיינים את הקולנוע הישראלי העלילתי והתיעודי, ניכרות בו שתי מגמות בולטות. הראשונה, היא אי החלטיות בשאלת ייצוג הקרבנות. כלומר, במתן תשובה קולנועית לשאלה מיהו הקרבן בהא הידיעה - האזרח הפלסטיני או החייל הישראלי. המגמה השנייה, היא אי עקביות באמירת האמת לבעלי הכוח הפוליטי. התוצאה היא, שפריצות דרך משמעותיות בהתנגדות לקונצנזוס החברתי-פוליטי מתחלפות באופן מתעתע בהשכחה והדחקה נוספות.

מגש הכסף

מגש הכסף: מורה נבוכים למציאות הישראלית

במאי: דורון צברי, עורך ראשי: אמיר בן דויד, תסריט: צברי ובן דויד, עיצוב גרפי: אדם פיינברג